Pēdējā gada laikā ikviens šķiet būs pamanījis, ka pārtikas preču tirdzniecība tiešsaistē kļūst aizvien populārāka. Praktiski visi Latvijas lielākie mazumtirgotāji – Maxima, Rimi, Top ir izveidojuši savas interneta tirdzniecības platformas vai būtiski paplašinājušas to darbību. Arī gatavo ēdienu piegādes uzņēmums – Wolt ir ienesis savas korekcijas pusdienu piegādē Rīgas reģionā.

Kā atrast pārtikas piegādātājus internetā?

Mazajiem mazumtirdzniecības veikaliem, eko veikaliņiem un dzīvesveida veikaliem ir katram savs neliels e-veikaliņš. Tur tiek tirgots šaurs preču sortiments un šo veikalu nosauikumi parasti sakrīt ar to reālā veikala nosaukumu, piemēram, Dabas dobe būtu dabasdobe.lv. Tajā pašā laikā, ja runa ir par pārtikas preču regulāru piegādi uz mājām, Latvijā dominē četri uzņēmumi:

  • E-Rimi.lv (RIMI piederoša tirdzniecības platforma)
  • Barbora.lv (Maxima meitasuzņēmums, aizstāja e-maxima.lv)
  • Nuko.lv – Latvijas uzņēmumam piederoša pārtikas un sadzīves preču piegādes platforma.
  • Etop.lv – veikalu tīklam TOP (“Madara 89)piederošs interneta veikals.

Katram no šiem uzņēmumiem ir savi piegādes nosacījumi, cenas un pircēju lojalitātes programmas. Daļa piedāvā pēc pasūtīšanas saņemt pirkumus uz vietas izvēlētajā tirdzniecības vietā. Citi piegādā tikai uz konkrētu adresi vai darbojas noteiktā reģionā.

Pašā noslogotākajā brīdī, uzreiz pēc ārkārtas situācijas izsludināšanas veikaliem  nācās piedzīvot būtisku pasūtījumu skaita pieaugumu, taču šobrīd visi jau ir pielāgojušies. Uzņēmumi ir spējuši palielināt savu kapacitāti, paplašināt auto parku, pieņemt darbā jaunus cilvēkus. Rezultātā piegādes notiek bez aizķeršanās un pasūtīšanas tajos ir uzskatāma par drošu.

Nākotnes prognozes tirdzniecībai internetā

Ilgtermiņā varam prognozēt, ka pārbaudot piegāžu ērtumu, aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāji varētu izvēlēties Pirkt arī pārtikas preces internetā. Piegāde uz dzīvesvietu, vai preču izņemšana veikalā jau būtu gaumes jautājums. Mēs jau esam pieraduši iegādāties visdažādākās preces mājai un dārzam, mobilos telefonus, somas, mūzikas instrumentus, lol lelles. elektronika, skaistumkopšanas preces un datortehniku. Tagad pienācis laiks pārtikai.

Svarīgs priekšnoteikums, lai pārtikas pirkšana internetā kļūtu par ieradumu ir standartizētu sarakstu saglabāšanas iespēja. Lielākā daļa ikdienā pērk vienas un tās pašas preces. Ja kāds uzņēmums varētu ļaut lietotājiem saglabāt konkrētu sarakstu ar vairākām variācijas iespējām (balstoties uz akcijām), tad iepirkšanās pavisam drīz varētu kļūt par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu. Latvijas iedzīvotāji ir tam gatavi. Tagat jānogatavojas arī e-komercijas uzņēmumiem.