Preču apmaksa un piegāde

Iepirkšanās internetveikalā padaru vajadzīgo preču iegādi ērtāku un vienkāršāku. Vairs nav jādodas uz veikalu, jāstāv rindā. Atrodi vajadzīgo, veic apmaksu un saņem pastā, pakomātā vai gaidi kurjera piegādes.

Preču apmaksas iespējas

Latvijā 

Visām precēm, kas iegādātas internetveikalā Latvijā tiek piedāvāti trīs galvenie apmaksas veidi:

  • kredītkarte vai debektarte,
  • Banklink – Swedbank, reizēm arī SEB, Citadele, Luminor,
  • bankas pārskaitījums,
  • Paypal (reti).

Ārpus Latvijas

Precēm, ko pērkat ārzemju internetveikalos var tikt piedāvātas šādas apmaksas iespējas:

  • kredītkarte vai debetkarte (VISA, MasterCard, American Express)
  • Paypal,
  • Webmoney,
  • AliPay,
  • QIWI,
  • Western Union,
  • bankas pārskaitījums u.c.

Katrs tirgotājs pirkumu grozā detalizēti norāda veidus, kā samaksāt par precēm. Uzticamiem internetveikaliem, piemēram, aliexpress var droši piesaistīt kredītkarti. Mazzināmos, šaubīgos veikalos labāk maksāt tikai ar paypal vai kādu citu maksājumu platformu, kas nodrošina pircēju aizsardzību.


Muita un nodokļi

Latvijā un ES valstīs iegādātām precēm nodokļi (PVN) tiek aprēķināti automātiski – preču iegādes brīdī un tas ir redzams uzreiz rēķinā. Uzņēmumiem, kas ir PVN maksātāji atsevišķos gadījumos, piemēram, pērkot elektroniskos pakalpojumus (hostings) var tikt piemērotas nodokļu atlaides jeb PVN 0%.

Iegādājoties preces ārpus ES – ASV, Ķīnā, Krievijā, Austrālijā, Turcijā u.c. ir spēkā vienotie nosacījumi. Pircējiem būs jāveic papildus nodokļu maksājumi, ja tek pārsniegti noteikti limiti:

  • virs 22 eur (preces iegādes vērtība + piegādes izmaksas – jāmaksā PVN),
  • virs 150 eur (preces iegādes vērtība + piegādes izmaksas – jāmaksā muitas nodoklis).

Preču piegādes nosacījumi

Katrs interneta veikals katrai precei norāda precīzu piegādes laiku un piegādes iespējas. Ārkārtas situācijas laikā un aktīvākajās iepirkšanās sezonās, sevišķi Ziemassvētkos ir jārēķinās, ka piegādes termiņi var pagarināties.

Latvijā vispopulārākie piegādes veidi ir piegāde uz pakomātu (Omniva, DPD, Latvijas Pasta stacijas), pasta filiāli, adresi. Katram no veidiem ir savas priekšrocības, taču vislētākā parasti ir piegāde uz pakomātu. Otrs lētākais variants ir piegāde uz pastu, taču reizēm tieši pasts piedāvā vislabākās cenas.

Iepērkoties ārzemēs tiek piedāvāti divi piegādes veidi – uz adresi vai uz pastu. Iepērkoties ārpus ES, preces parasti tiek nogādatas pastā. Šis nosacījums ir spēkā praktiski vienmēr, kad par preču iegādi ir jāmaksā nodokļi. Detalizēti piegādes nosacījumi un atrunas ir norādītas katra internetveikala mājaslapā.

Privātpersonām, kas iepērkas internetā ES ietvaros lielākajai daļai preču ir spēkā 2 gadu garantija. Juridiskajām personām garantijas termiņš nereti ir samazināt uz 1 gadu. Iepērkoties ārpus ES, var būt spēkā citi garantijas nosacījumi.

Patērētājiem ir tiesības atteikties no ES ietvaros nopirktās preces 14 dienu laikā, ievērojot dažus nosacījumus – prece nedrīkst būt bojāta un tai ir jābūt teicamā stāvoklī, preces atgriešanas izdevumi ir jāsedz pircējam. Detalizēti naudas atmaksas un preču atgriešanas nosacījumi ir norādīti katra internetveikala mājaslapā. Ja rodas jautājumi par savu tiesību aizsardzību, apmeklējiet Patērētāju tiesību un aizsardzības centra mājas lapu.


Ja Pirkt, tad Pirkt.lv

Pirkt.lv piedāvā mājas lapas apmeklētājiem ērtāku un izdevīgāku iepirkšanās pieredzi. Nav noslēpums, ka daudzi Latvijas internetveikali lielāko daļu preču iegādājas ārzemēs un pēc tam tās ar uzcenojumu pārdod Latvijā. Galvenais ieguvums pircējiem ir ātrāki preču piegādes termiņi. Tajā pašā laikā, ja vēlaties ietaupīt, ir vērts pirkt mantas pa taisno no ārzemēm. Pirkt.lv palīdz atlasīt preces pa kategoijām, sniedz informāciju un salīdzina internetveikalus un cenas, izstrādā iepirkšanās ceļvežus, sniedz noderīgus padomus un citu informāciju.

Pirkt.lv nav internetveikals. Mēs paši neko nepārdodam un nepiegādājam. Ja rodas jautājumi par kādas preces iegādi vai tās izmantošanu, sazinieties ar izvēlētā internetveikala pārstāvjiem vai konsultantiem.