Standarta ieteikums, iepērkoties Aliexpress, ir izvēlētis veikalus, kuriem ir daudz pārdotu preču un augsts reitings, kā arī pirkt preces, kurām ir citu lietotāju komentāri un augsts reitings. Šis ieteikums ir pamatots, jo ļauj pieņemt lēmumu, balstoties uz citu pieredzi, BET tas nebūt nenozīmē, ka drīkst iepirkties tikai šādos veikalos.

Samērā bieži ir sastopami veikali, kas pārdod unikālas vai reti sastopamas un līdz ar to arī reti pirktas preces (piemēram, instrumentus) . Vai šādās situācijās labāk pirkt preci Lavijā vai mēģināt iepirkties Ķīnā, kur daudzas lietas var iegādāties būtiski? Daudziem zemāka cena ir galvenais kritērijs un ne bez pamata.

Kā jaunie veikali piesaista pirmos pircējus?

Arī Aliexpress veikaliem, kam šobrīd ir augsts reitings un daudz pārdotas preces sākotnējai reitings bija nulle un nebija pārdota neviena prece. Kas ir cilvēki, kas iepērkas pirms to ir izdarījuši citi? Drosmīgie, neprātīgie, varbūt tie, kas nemaz nezina, ka ir vēlams lasīt komentārus? Iespējams, veikali sākotnēji piedāvāja īpaši lielas atlaides, lai iegūtu pirmos pircējus?

Visi šie iemesli var būt atbilstoši, kādēļ veikaliem Aliexpress platformā izdodas piesaistīt jaunus klientus, bet cik tas ir droši pircējiem? Praktiski vienīgais un galvenais jautājums, kas uztrauc pircējus ir – vai problēmu gadījumā dabūšu atpakaļ savu naudu.

Kā iepirkties veikalos bez reitinga un nezaudēt naudu?

Atšķirībā no vietējiem e-komercijas veikaliem Latvijā,  kas var paņemt Jūsu naudu un pašlikvidēties, Aliexpress valda stingri likumi un pircēju aizsardzības programma.

Jā, preču kvalitāte var atšķirties no tās, kas ir redzama foto, prece var sabojāties vai pazust tās piegādes laikā. Tas viss ir iespējams.

Svarīgākais – visās situācijās, kad prece neatnāk vai neatbilst aprakstam pircējs var saņemt atpakaļ naudu. Protams, lai tas notiktu ir savlaicīgi jāinformē par to Aliexpress pārstāvji. Ja sūdzības iesniegšanas termiņš tiek nokavēts, kompensācija netiks piešķirta.

Kas notiek, ja veikals, kurā iepirkos Aliexpress tiek likvidēts?

Lielajās interneta tirdzniecības platformās darbojas tūkstošiem dažādu pārdevēju. Katram no tiem ir viens vai vairāki veikali. Daži var būt sezonāli un pārdot tikai, piemēram, Ziemassvētku preces. Pārējie darbojas pastāvīgi un pircēji tajos atgriežas vēl un vēl. Ko darīt, ja veikals, kurā iepirkāties vairs nedarbojas – ir aizvēries vai Aliexpress platforma ir pārtraukusi tā darbību?

Veikala likvidācijas gadījumā ir iespējami 3 scenāriji:

  • Prece nav piegādāta – saņemsiet naudu atpakaļ (aizpildiet sūdzību) no Aliexpress;
  • Prece ir izsūtīta, bet vēl nav atnākusi – gaidiet preci. Ja ir problēmas, iesniedziet sūdzību un saņemiet naudu atpakaļ.
  • Prece ir saņemta, bet neatbilst aprakstam – sazinieties ar Aliexpress. Ja veikals ir likvidēts, tirdzniecības platforma atgriezīs naudu.

Kopumā mēs varam secināt, ka jebkurā no apskatītajiem scenārijiem pircējs naudu nezaudēs, ja vien rīkosies savlaicīgi un problēmu gadījumu savlaicīgi iesniegs sūdzību. Ja termiņš tiek nokavēts, atgūt naudu ir praktiski neiespējami, jo e-komercijas platforma automātiski ieskaitīs, ka prece ir piegādāta un pircējam nav bijušas nekādas pretenzijas.

 

Vai tas nozīmē, ka preces un veikala reitings nav svarīgs un varu no neskatīties?

Nē. Skatīties uz veikala reitingu (zvaigznīšu skaits) un konkrētās preces reitingu, atsauksmēm joprojām ir ļoti vēlams. Pircēji pievieno savas atsauksmes un fotogrāfijas, kā arī norāda uz trūkumiem, ja tādi tiek konstatēti. Šāda informācija ļauj pieņemt izsvērtāku lēmumu, jo neviens jau apzināti nevēlas saņemt preci, kas neder vai neatbilst prasībām. Arī naudas atgūšanas iespēja pilnībā nekompensē vilšanos.

Pats svarīgākais – iepirkties drīkst arī veikalos bez reitinga, ja prece vai tās cena liekas iekārojama. Problēmu gadījumā Aliexpress atmaksās naudu.

Ja vēlaties atrast preces ātrāk, ielūkojieties latviski sagatavotajā Aliexpress katalogā šeit.