Ķīnas ikgadējie – lielākie iepirkšanās svētki – “Vientuļnieku diena” (angliski – “Singles Day”) katru gadu palīdz uzņēmumiem sasniegt jaunus tirdzniecības rekordus.  2020. gadā Alibaba grupas platformās vienas dienas laikā tika notirgotas preces 75 miljardu dolāru (498,2 miljardi juaņu) apmērā.

Vientuļnieku diena noris 11.11. (Lāčplēša dienā) un savu nosaukumu ieguvusi, jo 1 ķīniešu valodā tiek rakstīts kā svītriņa un apzīmē vientuļu vīrieti – koku, kam nav zari un atvases. Tāpat 11.11. tiek atzīmēta arī kā anti-Valentīna diena par godu cilvēkiem, kas nav tuvās partnerattiecībās. Četri vieninieki šādā aspektā simbolizē četrus vientuļniekus.

Singles-day-vientulnieku-diena

Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tas ir pieaugums par 26%, kas liecina par Ķīnas ekonomikas atgūšanos no COVID-19 izraisītiem satricinājumiem. Papildus gan jāņem vērā, ka Ķīnā līdzīgi kā Latvijā ir spēkā dažādi ceļošanas un pārvietošanās ierobežojumi. Iedzīvotāji, kas nespēj doties ārpus valsts robežām iegulda vairāk naudu pirkumos un vietējā ekonomikā. Vieni no lielākajiem ieguvējiem ir dārgie zīmoli, jo pircēji šādās reizēs ir gatavi samaksāt nedaudz vai pat daudz vairāk, lai nopirktu kārotās preces.

Vientuļnieku dienas iepirkšanās svinības Ķīnas lielākās tirdzniecības platformas tradicionāli atzīmē ar plašām svinībām, lielām atlaidēm un rietumu mūzikas zvaigžņu piedalīšanos. 2019. gadā Alibaba grupa piesaistīja Teiolori Sviftu, bet 2020. gadā popmūziķi Keitiju Periju.

Arī citi ārzemju veikali ir pielāgojušies Alibaba akcijām un rīko līdzīgas atlaižu kampaņas. Piemēram, ķīnas e-komercijas platforma JD.com divu nedēļu laikā notirgoja preces 41 miljarda dolāru apmērā, kas ir pieaugums par 33%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Alibaba grupai piederošā Lazada savukārt organizē līdzīgas izpārdošanas akcijas Malaizijā, Indonēzijā, Taivānā un Vjetnamā. Tas savukārt ļauj secinā, ka iepirkšanās trakums novembra pirmajā pusē pārņem lielāko daļu Āzijas valstu un izplešas arī uz pārējo pasauli.

Atlaižu bums skar arī Latvijas iedzīvotāju, jo Alibaba grupā ietilpst arī Latvijā populārais Aliexpress veikals, kurā ik dienas iepērkas tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju.  Iepērkoties “Singles Day” atlaižu periodā ir iespējams daudzas preces nopirkt ar būtiskām atlaidēm (līdz pat 80%) un šis atlaižu periods ir uzskatāms par pašu lielāko visa gada laikā. Lai arī Aliexpress un citi Alibaba grupas uzņēmumi rīko regulāras atlaižu kampaņas, tomēr tās visas nobālē uz šīs dienas fona.

Avoti: