Alibaba Group Holding Limited 2021. gada 31. martā noslēdza finanšu gadu. Grupai izdevies sasniegt vēsturisku panākumu – 1 miljards aktīvo pircēju gada laikā, no kuriem 240 miljoni ir pircēji ārpus Ķīnas.

Alibaba grupas apgrozījums veidoja 1,2 triljonus ASV dolāru, savukārt ieņēmumi pieauga par 32%. Koncerna koriģētā EBITDA vērtība, salīdzinot ar gadu iepriekš pieauga par 25%. Iegūtos līdzekļus uzņēmums plāno, lai atbalstītu savus tirgotājus un iegādātos jaunus uzņēmumos, kā arī attīstītu jaunas stratēģiskās jomas, t.sk. uzsākt darbu jaunos tirgos.

Ņemot vērā iepriekš minēto, Alibaba galvenais tirgus joprojām ir Ķīna, taču tas ir uzsācis aktīvu ekspansiju. Latvijā mēs to vairāk pazīstama ar Aliexpress veikalu, mazāk ar Alibaba tirdzniecības platformu.

Eiropā koncerna nozīmīgākie tirgi šobrīd ir Krievija, Francija un Spānija, kam seko Polija, Vācija u.c. Eiropas valstis. Tajā pašā laikā tā pārstāvētais Aliexpress izvērš aktīvu darbību arī Dienvidamerikā, sevišķi Brazīlijā. Citi Alibaba uzņēmumi, piemēram, Lavaza aktīvi izplešās Indonēzijā un citos Āzijas tirgos.

Alibaba ieņēmumi bija 109 480 miljoni USD, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš. Neņemot vērā “Sun Art” konsolidāciju, kas sākās 2020. gada oktobrī, tā ieņēmumi gada griezumā būtu pieauguši par 32% līdz 102 937 miljoni USD. Alibaba grupā ietilpst arī tādi uzņēmumi kā Tmall, Freshipo, Taoxianda, AntPay un daudzi citi.


Avots: