2019. gada ziemā, Latvijas pasta pasūtītajā aptaujā, tika aptaujāti 850 respondenti, lai noskaidrotu populārākās iepirkšanās vietas internetā. Pētījumi rezultāti interesanti, taču ne pārtsteidzoši. Latvijas iedzīvotāji pēdējā gada laikā visbiežāk apmeklējuši “Aliexpress” (83%) un gandrīz visi apmeklētāji tur arī ir kaut ko iegādājušies (67% respondentu). Pētījuma dati ļauj secināt, ka preču un pakalpojumu iegāde ārvalstīs kļūst aizvien populārāka un Latvijas iedzīvotāji vairs nebaidās uzticēt savus personas datus ārvalstu uzņēmumiem.

Pētījumā arī tika konstatēts, ka bez aliexpress, Latvijas iedzīvotāji no starptautiskajiem e-veikaliem izvēlas iepirkties arī Ebay, Amazon un SportsDirect, taču daudz mazākā mērogā nekā aliexpress. Attiecīgi Ebay ir apmeklējuši 26%, Amazon 10%, bet SporsDirect 12% respondentu.

Iepērkoties ārzemēs, preces tiek piegādātas, galvenokārt, uz tuvāko Latvijas pasta nodaļu vai arī pa tiešo uz pasūtītāja adresi. Pastam tas nozīmē, ka ar katru gadu aizvien vairāk pieaug piegādāto sūtījumu apjoms un ir jārēķinas, ka šī tendence nākotnē vēl tikai pastiprināsies. Piemēram, iepērkoties Latvijas interneta veikalos ir iespējams kā piegādes veidu norādīt Omniva pakomātu, DPD pakomātu vai Pasta staciju, savukārt pirkumiem ārzemēs vienīgās iespējas parasti ir DHL kurjerpasts (dārgs) vai piegāde pa pastu.

Aptauja tika veikta laika posmā no 2019. gada 10. līdz 12. septembrim un tajā piedalījās 850 respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Respondentu atlase notika izlases veidā ar mērķi panākt maksimāli reprezentatīvu atlasi. Lai arī respondentu skaits nav pietiekami liels, lai izdarītu precīzus secinājumus par pircēju uzvedību internetā, tas tomēr ļauj iezīmēt samērā precīzas tendences par e-komercijas sektoru Latvijā. Pētījumu veica “Kantar” pēc Latvijas Pasts pasūtījuma.